Friday, July 25, 2008

Teringat nostalgia2 dolu2~~

Semalam, dengan rasa best dan masyuknye, aku telah membuat panggilan hangit ke hampir 4 orang kengkawanku...haha yg bestnye gune U.O.X :panggilan ke semua nombor 0.15sen/minit...
laju je mulut aku bercakap...orang2 yg menjadi mangsa aku adalah, wana, aum, malix ngn din...tp yg paling teruk kena tipu, malix ngn aum...haha aku siap menyamar jadi operator celcom lagi...lebih kurang camnih la dialog tuh...:

me : nih en. muhammad harif ke?
aum : a`ah
me : ok, saya dari celcom center, nak sahkan no sim yg encik beli...encik ada no celcom kan sebelum nih?
aum : a
me: boleh saya tau no tu, sebab saya nak kompemkan dalam sistem la...
aum : 019-7+++++++
me : ok...(aku pun sebut sekali lagi no dia) dgn Yakinnye...
tiba2 ema lak soh aku tnye : "soh dia sebut nombor awek dia sekali..."
me again: ok, itu nombor encik ye? nombor awek encik pula?
aum : ?????
aku dah nak ketawa sebenarnya hahahhahaahha
aum ngn malix sengal btul, dah terkena panggilan hangit aku....hahahha memang best dapat borak lama2 setelah beberapa ketika tak berborak cengginih...hahaha jadi cik kiah sekejap...haha

Sebelum2 nih, aku de pinjam printer+scanner yah...aku scan gambar2 masa sekolah2 dlu....(sebab sumer koleksi barang2 aku nak hantar balik johor) dan akak ngn abg ipo aku dah dtg malam td, ambik barang2 ku...aku akan menyusul ke johor dengan berbekalkan tiket ku pagi sabtu nih, 26hb Julai 08, tmpt duduk no 7...kol 9 pg...haha hope bas tak wat hal...dan aku selamat sampai...amin....

Berbalik citer nostalgia dolu2 nih, aku paling banyak simpanan masa zaman Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat (SMTBP @ dlu penah femes ames ngn nama Sek Men Tendang Buah Pinggang) haha aku scan semuanya...penat gakla, sebab aku scan satu2...nih antara gambar2nya... ;)


(akan di attach kemudian, Insya-Allah) hehe

****ok, dah attach dah...hehe*****

Gambar nih masa bila ntah di ambik...aku pun x ingat sgt...tp yg penting, mendiang Sir Lua yg ambik, dia mmg ske ambik2 gmbr...pastuh jual...haha sebabkan aku yg paling tggi antara sab, wana, ngn fara, (digelar anak2 itik, dan aku lah jua mak itiknya) haha...aku dudukla masa ambik gmbar tuh...cayalah anak2 itik...haha



















Gmbr nih ambik gne kamera besar gedabak abah aku...haha nak habiskan filem, sebelum g serang dewan makan beramai2...rindu sgt kat korang2 dak2 dorm Damai 5 04....katne la korang2 ek?contact pun dah tak...silap2 dh kawen plak..haha


nih gambar masa Hari Graduasi 2004, masa tuh form 5KJ1, perasan tak masa gmbr nih, fara ngn wana tade? haha nak tau nape? diorang g toilet...haha fara nih mmg perut dia aktif sket pepagi, asek nak g masuk toilet je, tu yg masa gmbr nih dh tak larat nak tunggu diorang, jadi tinggalla aku ngn sab je yg enterprem...haha





Nih gambar skema masa form 4KJ1, masa tuh dahla panas giler, tggu nak AJK tuh nak ambik gmbr, masya-Allah, lama btul, tudung pun dh cair dek panas, haha muka masing2 bengang btul, nak kena pakai kad matrix la, kecoh tol abg2 n akk2 AJK tuh....haha rindu btol kat korang sumer, langsung takde berita...teringat dolu2 masa dalam kelas...happy n enjoy sgt...





Nih lak gmbr exco2 perwakilan asrama,haha yg poyo tuh, aku pun ada, teringat plak masa pilihanraya, bukan main tampal poster, gantung sana sini, and finally aku pun terpilih jadi penghuluwati asrama..haha perkara paling poyo aku rasa...haha meh aku sebut jawatan diorang dari atas sebelah kiri, misai-exco agama dan kerohanian, nemo-exco kebajikan kot(yg sakit2 tuh), sam-exco paling penting(exco makanan), haris-exco penyelenggaraan, capt-exco sukan, pipil-exco pe ek???hmm yg wat announcement tuh kalau mak bapak dtg, exco pegang mic la kot...haha arif-exco keceriaan???ke kebersihan????haha yg penting, dia manage gotong royong tiap2 pagi ahad...fuad-exco pelajaran...hebat nih...haha badang-selaku pembantu penghulu, cam aku la...cuma aku pihak perempuan, ucop-penghulu...dia la paling tinggi kuasa...haha gila kuasa btul...aku - pen.penghulu gak...diana-setiausaha asrama....haha





nih gmbar masa annual dinner asrama, bertungkus lumus AJK2 form 5 menjayakannya...haha termasuklah exco2 dan anak2 buahnya...nih gmbr aku ngn Nisa...baju tuh baju masa abg aku kawen, huhuhu....tibai je wat annual dinner terus, padahal tak hebat sgt baju tuh, malas nak lebey2...hahaa










banyak lagi nak cerita sebenarnye, 5hari 4 malam pun belum tentu leh habis citer2 zaman nostalgia dolu2 nih....haha but, just want to say about this nostalgia-BEST....and its cannot be describe by words...just can feel it...ahaks, ciau....

4 comments:

Anonymous said...

gila la makcik ni rajin tul tulis2 blog ni...sayang tul yan kt budak2 sek men dia.kawan2 class kt uitm ni pe lh sangat yea yan..hahahah....k la bye...

cekkeya said...

haha...ko nape c.wan???saje je cari nahas ngn aku...prkara pling menyesalla aku penah wat...antaranya, mmberitahu link blog aku kat ko...haha mamat sengal btul...

Unknown said...

hi.. thanx sudi jenguk blog saye.. salam berblog. ahaks..

fresh air and smell of wood said...

hey dey......hebat lakonan...hahahaha tapi ko kena practice byk pract..kalau bley ubah attitude...jgn terpngaruh ngn attitude asal kita...control ketawa...afal scrip btul betul dan cuba hayati.......next tyme ko dah bley gantiku....hahahaha
atin_sombong

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...