Thursday, February 9, 2017

Apa erti RINDU?

Baru - baru ni, bila rasa bosan tak tahu nak buat kerja yang mana satu, (baca: malas) pergi mengada call sana sini menghilang rindu di hati. agituuuuu (walhal panggilan percuma ke seluruh telco tapi berapa minit sangat lah guna untuk panggilan. zaman berubah - panggilan dipandang sebelah mata, tapi internet perlukan ber kuota-kuota)

Dipendekkan cerita, bila telefon akak, nak cakap dengan anak sedara berumur 5 tahun.

Aku: Iyman buat apa?
Iyman: Tak buat apa
Aku: Iyman bila nak balik sini...?
Iyman: Emmmm...minggu depan! (confident sangat)
Aku: Oh yekeeee.. Cikyan rinduuuuu la kat iyman...
Iyman: OKKKK!

Comel kannnn bila kita kata rindu kat someone, dia balas okkkkk je. Mungkin anak kecil tak paham erti rindu. hahahha

Apa erti RINDU?

Wednesday, January 18, 2017

Dua Ribu Tujuh Belas

Uihhh mengada. Tulis jelah 2017. Nak eja eja bagai. Sajaaaaaaaaa...

Lama sungguh tak menaip. Ewah ewah, habis tu selalu keletak keletuk dekat meja tu apakah...? Itu kerja rasmi. Lain rasanya dengan menaip benda rambling ni.

Ada banyak sangat benda bermain berlari-lari dekat kepala sekarang ni. Rasa macam nak tangkap setiap perkara yang bermain-main dalam fikiran tu, pastu nak bungkus ikat tepi. Hirup dalam-dalam pastu tarik nafas lega. Hahahah Ingat vape?

Tahun baru masihi ni, didoakan yang baik-baik sahaja datang mendekat. Yang kurang baik, mohon menjauh, mohon dielakkan. 

Macam setiap kali raya kena ada tema baju, setiap kali tahun baru, kena ada azam baru. Tema tahun 2017 ni adalah terbang. Ewah, tema sangat. Terbang sangat. :) Kalau 2016 adalah tahun untuk belajar, tahun 2017 ni adalah tahun mengorak langkah. Kukira begitu lah. Langkah mungkin masih baru lagi, masih bertatih lagi, harapan moga terus melangkah untuk terbang bersama impian yang dicita. Mohon dipermudahkan, Ya Rabb...

Dah lama tak rambling, rasa macam awkward pulak. Sudah... ;)

Nanti sambung ya...InsyaaAllah.
\


Wednesday, September 21, 2016

Bawa Bertenang Sayang

Ewah...tajuk. Kemain lagi

Latar belakang lagu YouTube - Tasha Manshahar & Ernie Zakri (Oh No & Jangan Marah)

Lirik selalu diulang-ulang:
Bawa bertenang sayang...Hence, the title of this post.

Pagi ini. Minggu ini. Banyak benda jadi dengan orang sayang di keliling...buat aku muhasabah diri, buat aku semakin ingat dan sentiasa sedar. Allah MAHA KUASA.

Minggu lepas, salah seorang kakak pembersihan yang bekerja dekat sini -selalu gelak ketawa selalu ceria...kehilangan suami yang boleh dikira secara mengejut. Baru tahu yang arwah suaminya Kanser Hati Tahap 3. Innalillah...

Minggu lepas juga, rumah salah seorang rakan sekerja dimasuki pencuri semasa Hari Raya Aidiladha dan kerugian harta benda lebih kurang RM20K. Allahu.

Pagi ini, kakak yang kehilangan suami tu kembali bekerja seperti biasa. Aku salam berpelukan sambil ucap takziah. Akak tu nangis. Aku jadi sebak. Tak tahu nak cakap apa. Akak kuat InsyaaAllah.

Bawa bertenang Sayang. Allah ada. Allah MAHA MENGETAHUI.

Teringat kata-kata daripada Mufti Ismail Menk..."Don't get frustrated by your trials and hardship. Surely you can't expect life to be one smooth road. It doesn't work that way. Be patient. "

Sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...