Thursday, January 1, 2009

~Mati itu Pasti.

Isteri kepada adik ayah aku, @ arwah makcik aku, baru je meninggal dunia…Al-Fatihah…

Aku g melawat dengan akak aku, rumah dia kat Shah Alam jugak, Jalan Kebun…pagi kol 9 camtuh sampai, sempat la tengok lepas mandi, kapan, sembahyang semua…memang sgt tak tertahan bila tengok benda2 cengginih depan mata…Anak dia semua perempuan, 4 orang…Anak dia yg bongsu sebaya aku…Sadis sangat tengok keadaan masa semua anak2 dia nak cium pipi buat kali akhir tuh…ada tuh, siap soh halalkan susu2, soh tunggu diorang kat ‘sana’ nt, siap cakap pasnih diorang dah takde kawan…masa jenazah nak bawak pergi kubur, dah naik van, ada salah sorang anak arwah, peluk2 van…macam2 lagi benda yg sedih yg aku nampak…tapi, Alhamdulillah, semuanya selamat…

Memang betul kata orang, bila orang tuh ada dekat kita, kita tak pernah perasan@rasa dia ada, tapi bila dia dah takde, memang sgt terasa ketiadaannya...lagi2, mak ayah kita sendiri…anak arwah siap tnya kat aku, masa hilang mak, apa perasaan?umur aku brapa masa tuh, Lama tak nak hilang perasaan tuh? Masa tuh aku tengah basuh2 pinggan…aku jawab ala kadar je…aku cakap, doa je byk2…kita memang kena terima…

Bila g melawat kubur atau org sakit, rasa ‘mati’ tuh sgt dekat dengan kita, bila2 masa je…kita pun satu hari nanti, yg pasti, kita semua pun akan lalu benda yg sama…mati itu pasti. Al-Fatihah untuk arwah…Semoga dicucuri rahmat ke atas rohnya…Amin…

3 comments:

renjou satoru said...

Al-fatihah... btol tu yan..sbb tu la bila ada kematian dgn knduri..kita msti pergi tmpt kmatian dulu...krn ia akn mngingtkn kita yg kita pn akn lalu seme tu..xde yg kekal kt bumi ni..

cekkeya said...

btul tuh...abah aku pun selalu pesan cenggituh...kenduri kawen takpe, tapi kematian, mesti pergi...

NedLi Natalisz said...

Al-fatihah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...