Monday, August 25, 2008

Teluk Nipah, Pangkor~~~

Pangkor, Here I come...

23 & 24 Ogos 2008...

Ini adalah pengalaman pertama aku menjejakkan kaki ke pangkor...pengalaman yg besh, dan kawan2 yg sporting sumernye...

23 Ogos 2008 ~ 8.20 am

kitorang bertolak dari seksyen 2 ke Klang, sbb tiket bas start dari Klang, trip nih sebenarnye, 19 orang, 14 orang naik bas Transnasional dari Klang ke Lumut, 4 orang naik kereta, dan sorang naik motor(umah dkt ngn lumut)...

23 Ogos 2008 ~ 8.50 am
Bila dah sampai kat Klang, aku dah set dalam kepala, "dlm bas nt, aku nak tdo"...tapi, ntah pe ke hal nye, aku dok bercerita je ngn cik wan, dari mula naik bas kat Klang, sampaila bas tuh tak sampai2...(lmbt btul bas nih...) bas yg kitorang naik, kol 9 am...oleh kerana sebab2 yg tidak dapat dielakkan, dalam kol 1.30 camtuh la, baru sampai kat lumut...
dat ngn g-jie...menuju destinasi ke Lumut...hehe

23 Ogos 2008 ~ 1.30 pm

dari bas station lumut, baru kitorang jalan kaki ke jeti feri sebab dekat...sampai sana je, terus jmpa ngn dak2 yg naik kereta,ngn yg naik motor, pastuh ada sorang abang nih yg sambut kitorang...cepat2 kitorang naik feri...

nih masa dalam feri...

Dalam feri, bukan main bersemangat lagi, siap naik atas dek tuh...ambik2 gambar, snap sana, snap sini...haha nasib baik aku tak mabuk laut,dalam setengah jam macam tuh, baru sampai ke Pangkor Island...bila kuar jeti tuh, kitorang naik van...van nih siap warna pink gituh...haha van nih muat 10orang, so, kitorang guna 2 van...satu van, harga dia rm20 ke Teluk Nipah...lupa plak, tempat kitorang menginap nama dia Seagull Resort... nama cam gempak kan? ingatkan ejaan dia "Sigal", rupa2nye, Sea Gull...haha tapi, ok seswai ngn pakej nih, semua puas hati...

pinky van...haha

23 Ogos 2008 ~ 2.10 pm
kitorang check in, kat sana ada abg omar, dia yg uruskan hal2 nih, pe2 dia akan contact ngn cik Wan...sampai2 je, kitorang terus makan...hehe lapo gile...makan lauk ikan, ayam, banyak gak, dan yg penting sedap...haha oleh sebab semua yg datang terdiri daripada 8 orang lelaki, dan 11 orang pempuan, dak2 laki dapat dua orang sebilik, pempuan plak, ada yg 5orang, ada yg 6 orang...lepas makan terus je masuk bilik...aku sebilik ngn Zati, G-jie, Dat, Fazyla, ngn Mai...pas sembahyang jamak zohor ngn asar, terus je tukar baju untuk mandi laut...sebenarnye, abang tuh dah tawarkan untuk main volleyball ngn tarik tali, tapi ramai yg nak mandi laut, so, cwan cakap ngn abg tuh, kitorang cuma nak mandi laut je...pastuh kutip2 cangkerang siput,snap sana snap sinih...

23 Ogos 2008 ~ 6.30 pm
kitorang naik dari mandi, dah sejuk gile, air pun dah pasang...beli cup corn, pastuh dok lepak kat gerai tepi pantai, beli abc ngn mee kari...pastuh terus je gerak balik g Seagull Resort...habis seluar sumer penuh ngn pasir, kocek2 seluar saja je menakung pasir2..bila balik tuh, nampak diorang sumer main ping pong, aku pun join skali, tak lama pastuh, terus balik bilik, berebut2 plak nak mandi, yela, 6orang sumer nak serbu satu bilik air..huhuhu

23 Ogos 2008 ~ 8.30 pm


ketam terbesar, hasil tangkapanku di Pangkor...ekekeke

terus je makan BBQ, ada ketam, udang, ayam, n sosej...pas makan, terus g ruang karaoke, ramai gak yg menunjukkan bakat2 terpendam...si Aan, siap berduet nyanyi ngn G-jie, lagu paling comel, bla, bla, bla... Naszuan pun sama, siap nyanyi 2 lagu rasanya, paling tak sangka, si Azuan layan lagu Peterpan, lupa lak aku tajuk dia...haha Cwan ngn Mai, bantai lagu Rindiani ke pe...geng2 zima suma terer menyanyi, kitorang bantai dari lagu Alleycats, Ukays, Peterpan...byk lgila...Aku? aku hanya jadi pom2 girl je,support+mengutuk dari belakang...hahaha belajar dari pengalaman...huhuhu tapi, bab karaoke nih memang kecoh gile...haha pastuh, kitorang main tali skipping jap...pastuh terus kuar jenjalan g pantai, sementara ada lgi yg berkalaoke...haha

Antara gmbar2 yg smpt di snap ketika sesi berkaraoke:
zima n d gang...

naszuan ngn lagu peterpan nye...

mahirah sebagai penyanyi kelab 80-an...ahaks

23 Ogos 2008 ~ 11.30 pm

balik dari pantai, kitorang tengok ruang karaoke dah penuh ngn orang asing, diorang lak yg nyanyi2...dak2 lain dah tukar port...main congkak, chess, carom, dam aji...kitorang pun joinla...aku lwan dam haji ngn naszuan, yg penting, aku kalah dua game...haha sungguh tak berbakatla yan...ahahhaa pastuh, join lak azuan, a'an, g-jie main carom...aku kalah gak, buat sakit je tanganku menjentik...haha tuh pun, cwan ngn naszuan yang ajar aku menjentik...haha dah mengantuk tahap cipan, dak2 nih leh nak main lagi...aku tgk jam dah kol 12.30, aku bantai masuk tdo...zzzz

***kang nt aku sambung hari kedua di Pangkor**** kepala aku bergoyang2, rasa macam naik buai@kapal...haha

sambungan hari kedua di Pangkor~~~

24 Ogos 2008 ~ 07.30am

bangun je pagi2, dak2 nih ajak jalan2 kat pantai...terus je sarung tudung, (sbb bju malam td, gasak bwk tdo, kes ngntuk gle)...dgn muka yg nampak sgt baru bangun, terus je g tepi pantai, main buai, ambik gmbr lagi...haisssyyhh, bpe byk snap daaa...

24 Ogos 2008 ~ 8.30 am
lepas balik dari pantai, g breakfast lak kat hall dia...makan nasi lemak plak...ngn putu piring, best siut...lebih 5 keping aku bantai putu piring dia...hehe

24 Ogos 2008 ~ 9.00 am
cepat2 salin baju untuk g snorkeling, pakai balik baju bermandi manda semalam...haha basah lagi, + lembap2...bantai jela...pastuh g pakai jaket keselamatan, dan terus je naik bot g pantai lain...kat sana, ramai btul org snorkeling...best btul bila tgk ikan2 makan lumut2 kat batu, ikan macam ikan bilis pun ada, yg belang2 pun ada...pengalaman sumer tuh, tp aku takut nak g tgh2 laut sgt, dalam...diorang kata, sana lagi byk ikan2...huuhuhu saat tuh, aku terpk, best btul kalau tau berenang, napala abah tak ajar aku berenang kecik2 dlu...haaha

24 Ogos 2008 ~ 11.00 am

abang yg hantar td, terus ambik kitorang, pastuh semua 21 orang(19orang yg sedia ada + kawan fahmi, 2orang) naik satu bot, dan abg bot bwk kitorang pusing2 satu pulau...bila jumpa satu tempat best, dia bwk bot perlahan2, pastuh dia kata, : "cuba tengok batu besar tuh, (sambil jari dia tunjuk satu batu yg sgt besar kat pulau tuh) orang panggil tuh, Batu Buaya, sebab bentuk dia macam buaya..." bila aku tgk2, dan aku amati, mmg betul...nt klau ada gmbr, aku attach...

nih dah attach, batu Buaya...

pastuh, ada gak Batu Penyu, Batu Ikan Paus...pastuh, bila sampai kat teluk nipah, ada yg naik banana bot...tp aku mlas la plak, siap nak jatuh2 2 kali...geng2 zima ngn dat, cWan, gg, naszuan, je yg naik...yg lain, duk tepi gigi pantai, layan ombak laut...pas dah penat, terus masuk bilik, mandi bersih2 kan pasir2...

24 Ogos 2008 ~ 1.30 pm

Cwan, aku, fahmi, mai g makan kat gerai2 yg kat tepi pantai tuh, best sebab makan hadap pantai...hehe

makan nasi goreng+air sirap mghadap pantai...

pemandangan pantai dari tempat makan kitorang...

mai bergaya dengan spek hitam fahmi~~

25 Ogos 2008 ~ 2.00 pm
Check out...ambik2 gambar terakhir kat Seagull Resort tuh, ambik gmbr sekali ngn abg Omar, si-Abang-penganjur...pastuh naik van pink sekali lagi, balik ke jeti...dak2 yg naik motor ngn keta, terus je bertolak balik...geng2 zima lak, terus g lumut gak...g umah kawan diorang...kitorang yg selebihnye, mbeli belah barang2 souvenir kat pekan tuh...aku beli keychain je la...barang paling femes...haha ngn beli sekali satay yg bulat2 tuh...tak tau nak beli pe...

souvenir yg aku, cwan ngn mai beli...chomel tak ???hehe

ole-ole dari pekan kat jeti...

nih gambar dari side lain...

ikan masin pari nih nampak unik plak...

cWan ngn hasil beli n belah nye...

25 Ogos 2008 ~ 4.00 pm
terus naik feri ramai2, gerak ke Lumut...dalam feri lak, masing2 dah letih...tapi, sempat lagi, aku, cwan, ngn mai bergambar ngn mamat omputih sorang nih...hehe

sempat lagi snap gmbr ngn omputih nih seblom turun feri...

harga tiket 2 way dari lumut ke pangkor...affordable kan???

25 Ogos ~ 4.30 pm
bila sampai je kat Lumut, rehat2 dlu...aku, mai, cwan, jaga barang2 dlu...makan2 eskrem "mat kool, mat kool kawanku, mari kita main-main selalu, syoknye, syoknye, ada Mat KOOL!!!" haha dak2 nih terus sambung shopping lagi...pastuh, turn kitorang lak mcuci mata...hehe tp barang2 kat lumut nih, t-shirt pe semua...lagi mahal dari kat pekan jeti td...kat pangkor pun murah gak...tshirt puteh biasa tuh, rm5 je kat pangkor ngn pekan jeti tuh, tp kat lumut nih, "2 for rm15"...huhuhu nih antara gmbr yg smpat disnap...





mengambil gmbr sendiri ngn berlatar depan dan belakang chermin2 siput dan cangkerang...

cangkerang yg bertulis ayat2 jiwang karat...haha

rasanye, cukup kot aku review pasal percutian ke pangkor nih...haha dah cukup panjang dah, smpai aku malas nak tulis dah...kalau ikutkan, banyak lagi benda nak tulis, banyak lagi gmbr nak kongsi...tp, memadai lah sampai sinih...hehe

ps:kalau dapat peluang, nak g cuti2 lagi...kalau ada peluang+duit+takde aral melintang...nak g ngn member2 lama laks...hahaha

2 comments:

~wan~ said...

percutian yang sangat2 best bg ak...puas enjoy...nasib ada ko & mai..happy idup ak....

Anonymous said...

vah vah vah.. bjalan sakan.. mana souvenir utk akuuuuuuuuuuuuuuuuuu =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...