Monday, December 17, 2012

Penghibur

Manusia nih macam-macam ragam kan?

Tengok contoh paling dekat. Bila mana aku mengajar dua kelas yang sama, benda yang sama, tapi kengkadang situasi dia berlainan. Tadi, kelas berterusan dari 8-12 tgh hari. Sakit kaki, sakit tekak semua ada lah. Tapi, bila berdepan anak-anak didik semua nih, macam-macam karenah mencuit hati. Rasa hilang sket penat di dada. :) Eh, penat kat dada ke?

Tadi, masa dalam kelas, sebelum belajar, aku terangkan sket berkenaan Obj. overvw of the chapter.

Aku tanya lah, pernah dengar tak term nih? Diorang pun jawab takkkkkkk.

Pastuh, aku pun kata lah, "Ok takpe, nanti lepas nih kita tengok apa dia.".

Then, aku tanya lagi, "How about this term? Familiar tak dengan this term?" Diorang pun jawab tak. "Tak apa, nanti kita tengok and go through dengan lebih detail."

Pastuh, secara cepatnya, aku pun cakaplah, "Haaa, how about adapter cards?" Tup tup, adalah sorang anak didik nih jawab, "Takpe,,,nanti kita tengokkkk." *saje je kan nak ikut cakap aku. tergelak aku tang tang tuh jugak. riuh satu kelas.*

Kelas yang sama jugak, aku terangkan tentang jenis-jenis RAM. Ada SRAM, DRAM dengan MRAM. Ada plak suara sumbang tetiba tanya, "RAMLAH RAM takde?". Tergelak aku skali lagi. Boleh camtuh?

Then, ada pasal L1, L2 cache. Aku tanyalah, "Kenapa, nama dia L1, L2? Bukan M1 ke, C1 ke? "Sebab dia Lelakiiiiiiii."

Okes, fine. Tak kelakar eh? :) Never mind, i understand if you didn't get the jokes, but my point is, walaupun, benda yang sama dicurahkan ke daun yang sama, reaksi setiap daun mungkin berbeza walaupun inputnya sama, outputnya mungkin berbeza.

Apaaa? tak faham jugak? Tak pe lah, tak dapek den nak nolong ekau nih. :) Till then, assalamualaikum, have a nice dayyyyy, frens! :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...