Sunday, December 16, 2012

Best Movie Eva

Assalamualaikum.

Seiring dengan perjalanan masa, perasan tak, taste/kehendak/kemahuan kita berbeza? Dulu-dulu, kita rasa coklat 20 sen tuh paling sedap lah. Sekarang nih, ada kau pandang lagi tak, coklat manis yang 50 sen bentuk duit syiling salut kertas aluminium seakan warna emas tuh?


Macam tuh la, aku dulu seboleh-boleh tak akan tengok cerita yang aku dah tengok. Maknanya, tak akan ulang lagi cerita yang aku dah pernah tonton sebelum nih. Buat apa, nak tonton cerita yang kita dah tahu jalan cerita dan ending dia, kan???

Sapa cakap? Itu mungkin AKU yang cakap masa sebelum umur 20 tahun. Sekarang nih, umur 21 tahun aku punya taste dah berubah. muahahaha

Aku tak tahu, kenapa aku rasa, cerita ini paling suka aku tonton. Cerita nih dah aku ulang tayang dok layan lebih 5 kali aku rasa. Bukanlah 5 kali dalam sehari/sebulan. Dalam jarak 4 bulan, adalah sekali aku tonton cerita nih. Sepanjang hidup aku nih, dah lebih 5 kali aku tonton, campur hari ini.

Aku tak tahu, apakah yang ada pada cerita nih. Magis apa yang diguna dalam ramuan ketika membuat filem ini, tapi aku suka tonton citer "Pride and Prejudice" (2005) arahan Joe Wright lakonan Keira Knightley dan Matthew Macfadyen. Aku tak pernah tengok lagi versi lain karya Jane Austen nih. Nanti nak cuba tengok versi lain plak. 

Pendek kata, ada beberapa movie yang aku suka ulang tengok. Antaranya:
  1. Pride and Prejudice (2005)
  2. A Crazy Little Thing Called Love (2010) Thai Movie
  3. A Leap Year (2010)
  4. Cinta (2006) *tak ada simpan movie nih, jadi, dah lama tak ulang tayang cerita nih.*
  5. 3 Idiots (Hindi Movie)
  6. Laila Isabella (Abg Rosyam dgn Nasha Aziz)
 Itu je kot, yang aku ingat buat masa nih. Nanti kalau ada lagi, aku tambah kemudian eh? Korang plak? Movie apa yang korang sukaaa sangat ulang tengok? :) Jangan kedekut nak kongsi, eh? 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...