Sunday, November 7, 2010

Mari Berceloteh~

Warna warni kehidupan

Eh, lama sudah tak kemaskini blog nih. Where have you been? ecececeh, ko ingat ada orang sebuk-sebuk tanya ke mana ko menghilang? Tiba-tiba cakap berhabuk camnih. Menyampahhhh tau.

Ye saya. Saya sangat sebuk sebuk sebuk menjaga ayam-ayam abah, menjaga hati semua orang untuk diletakkan baik-baik dalam raga lalu membawanya ke sana sini dengan penuh berhati-hati. Ok ok, sila cakap itu tipu. Hati orang mana boleh bawa ke mana-mana, melainkan hati ayam ke, hati lembu ke yang dibawa ke sana ke mari untuk digoreng di dapur. Melainkan, orang tuh pembunuh upahan ke, pembunuh bersiri ke, yang bunuh orang dan kumpul hati orang masuk dalam peti kedap udara dan boleh bawa untuk dibangga-bangga kepada client seterusnya. Fuhhhh, imaginasi melampaui batas!

Makan nasi lauk hati goreng, sedap kan? Fuhhh, terliur pulak tetiba. Oh, sebenarnya hati nih memang benda penting dalam sistem badan kita. Hati orang lain pun penting sebenarnya. Eh, apa merepek nih? ahhahahahah gelak besar+jahat. Kengkadang kan, kalau terlampau sangat nak jaga hati orang, orang tuh sebenarnya 'not even care' pun pasal hati kita pulak. Kengkadang kan, bila kita dikurniakan seswatuh, kita terlupa perasaan sebelum dikurniakan seswatuh tuh. Contoh, kita tetiba dapat adik baru. Kita terlupa perasaan sebelum dapat adik baru tuh, dan terlupa bagaimana keadaan kita sebelum kehadiran orang baru dalam keluarga. Kalau ikut contoh aku nih, "adik baru" korang boleh ganti dengan apa-apa benda je pun. Ehehe

Cukup cukup. Tak payah berdolak dalih cerita pasal hati. Bosan. Ehehe Walhal, semua cerita kau memang bosan!

Sekarang nih, bertempat di Shah Alam, tumpang rumah Yah, berjalan-jalan dengan Dat, berjumpa-jumpaan dan berbakso-baksoan dengan Ana, Mai dan Arissa. Thanks korang ;)

Oh, sekarang nih nak update benda-benda yang penting, tapi terpesong sudah. Ok, nantikan "A Journey to the West", "mari berdiskusi", "mari bercahaya", tiga entry dengan cerita berlainan yang tentu mampu memikat hati anda. Sila menyampah sekarang!

Yah dah panggil makan. Dia masak nasi lemak lauk sambal ayam dan ikan bilis untuk aku. ;) Pis Yah. (^_^)V

p/s:nih quick update. tak sempat check kedudukan ayat yang terabur semua. tulis and publish terus.

3 comments:

damia said...

oit..cepat r update..mkn ns lemak x ajak aku..cehhh..majuk r..:p

Anonymous said...

pening pening. pening bace. hakhak..
komen yg merepek kentang :P

cekkeya said...

@dat: makan nasi lemak tuh kiasan je. eheheh nak tunggu yah pandai masak camtuh, kena lama sket la. hahaha

@ecah: merepek kan? hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...