Wednesday, November 10, 2010

Siapa Kamu?

MakCik Momo Chan dengan bermurah hatinya menge "tag" untuk jawab 25 soalan tentang diri sendiri. Oleh sebab, soalan-soalan dia bukan berupa hard core SPM mahupun STPM, jadi gagahkan diri juga untuk menjawab. Pis Momo Chan (^_^)V

1. Dari kecik lagi, memang sinonim dengan panggilan "tonjang", "panjang", "tiang", "galah", dan seumpamanya. Sekarang nih, mungkin boleh tambah "sehat", "berisi", "tembam" dan seumpamanya yang boleh melambangkan fizikal diri yang makin berkembang sekarang.

2. Lahir dekat Hospital Muar, ayah dan emak memang orang jawa. Muka dan hidung memang lambang utama. Tengok hidung je, memang boleh tahu dah aku nih orang Jawa ala-ala Mawi

3. Paling tak suka dengar tentang Hospital walaupun lahir dekat hospital. Cucuk sana, cucuk sini. Siyes cakap, memang naik meremang bila dengar ada nurse datang sekolah, nak cucuk injek injek nih. Tak suka lah pendek kataaaaa! Kalau suka, dah lama tanam cita-cita sejak sekolah nak jadi NURSE.

4. Sebut pasal makan, semua benda suka. Tak heran la kalau gelaran yang nombor 1 tadi boleh bertukar pada yang kembang-kembang. Asam pedas, masak lemak cili api, mee bandung, tuh memang fevret.

5. Ada sorang abang, sorang kakak, dua orang adik pempuan, eh campur lagi sorang yang kecik, campur lagi anak-anak ayam abah, tak tahula berapa banyak adik beradik nih. ahahha

6. Dulu, hobi boleh la dikatakan suka "tidur", kalau boleh nak letak dalam resume, tapi kang, takut-takut susah pulak kalau orang nak ambik kerja sebab hebat sangat hobi "tidur" tuh, terus nak tukar hobi ke "makan". Mana tau boleh hantar resume tuh ke restoran-restoran terkemuka lalu diambil menjadi chef ke.

7. Ahhhh, apa tag nih panjang sangat. Okeh, pasnih nak tulis pendek-pendek je. Ringkas dan padat. Tak mau dah melalut cam mak nenek nih. Momo, nih salah kau sebab tag aku. hahaha

8. Gayat.

9. Cengeng.

10. Gembeng.

11. Bercakap ikut mood.

12. Pemarah.

13. Pendendam.

14. Pembunuh Upahan.

15. Sepupu kepada The Rock.

16. Garang macam singa.

17. Bengis macam seladang.

18. Bakal jadi peguam syariah.

19. Bakal jadi peniaga anak ayam terkemuka.

20. Kewarasan di tahap normal.

21. Pernah masuk Hospital Tampoi tahun 2008.

22. Pernah di kategorikan dalam Pelakon Paling Cerewet 1987.

23. Anak paling comel dalam keluarga. Ecececeh.

24. Mempunyai sembilan ekor nyamuk dan sembilan ekor cicak.

25. If you're Happy and you know it, clap your hands ;) antara lagu kegemaran.

Okeyh bebeyhhh, meh tengok 5 orang bertuah yang aku rasa kurang sebuk dan boleh menjawab tag aku di kala kesunyian malam-malam harinya.

1. Yun [aku tau ko nak exam, tapi tetap juga mahu tag ahahha]

2. Sue [kau harus buat tag nih Sue]

3. Dat [aku tau ko sebuk cari kerja, tapi, free buat eh? ;)]

4. Yah [aku nampak kau baru update blog, jadi apa salahnya tambah lagi satu entry dengan tag nih, kan?]

5. Hanisa [aku tak tau ko sebuk ke tak, tapi aku tau ko rajin update blog. eheheh]

Okeyh bebeyh, selesai sudah. Momo, thanx ye tag. Selamat Berusaha kawan semua ;)



Hidup nih penuh warna warni kan???? Kadang hitam, kadang putih, kadang hijau, kadang kelabu. Moga hidup kita cukup warna untuk terus mewarnikan lagi diari hidup nih. ;)

p/s: belum rajin lagi untuk update yang betul betul punya update. tengah serabut dan kabut. harap cepat cepat kembali tenang dan sentosa. amin ya rabb. ;)

4 comments:

Yuyunx Mohamed said...

siot ahh ko. naseb aku 2 paper jew. ahha. buleh2.. nti aku buat utk x menghampakan ko :P

vanilla bean said...

blala yan curi2 amek gambar kaler warna buncho aku :p

aku tersangat busy..xley jawab.
ok2..ti ada masa aku jawab.. (busy pedooh)

miera momo chan said...

ape yan??
'20. Kewarasan di tahap normal.'

hahaha.kalo tgk ko jawab tag ni dah xbape normal gayenye...hehe..
apepon tengs sebab da tunaikan tag aku :)

cekkeya said...

@yun: gud lux exam ;)

@yah: ahahha lagi lagi kaler warna buncho ko. hahaha

@momo: waras la tuh momo. eheheh nt tag aku lagi yang best best eh. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...