Thursday, October 15, 2009

Dialah Perempuan Itu~

Sementara menunggu mamee ”Sup Bunjut Pedas Terer” aku mendidih dalam rice cooker, dan mulutku laju mengunyah Cloud9, tanganku juga laju menaip ayat di atas keyboard nih.

Entah kenapa aku teringat cerita‘Akulah Perempuan Itu’. Cerita nih ditayangkan di TV3 10/10/09 pukul 10 malam. Bila tengok sinopsis cerita nih kat TV, aku tergerak hati nak tengok. Tapi, bila tengok pelakon perempuan dia, aku mula fikir dua tiga kali. Tapi, bila je baca nama pelakon lelaki, Zulhuzaimi, aku terus kata, “mesti tengok”. Ahahahah

Persoalannya, kenapa eh seseorang tuh mempengaruhi minat kita? Pada aku, kalau aku tak gemar dengan seseorang yang bernama S, dan kemudiannya aku ada seorang kawan baru yang bernama S juga, aku agak tak selesa memanggil kawan baru aku itu dengan nama ‘S’.

...


Takpe la, abaikan la S, Zulhuzaimi dan juga lain lain. Aku nak tukar topik pulak. Kita tukar pergi topik nih eh: Oh Azizah, Dialah Perempuan Itu.

Pagi sebelum aku tengok cerita Zulhuzaimi sampai tertidur tuh, aku pergi satu majlis akad nikah dan perkahwinan. Memang syok pergi majlis orang kahwin. Aktiviti tipikal adalah datang tengok pengantin, makan-makan, ambik gambar pastuh balik. Senang kan? Tapi, adalah sangat tak best kalau aktiviti tipikal bertukar melakukan aksi cuci pinggan, mangkuk, gelas, cawan, dulang, talam, piring, sudu, garfu, chopstik bla bla bla...ahahaha Siyes, penat! Tambah-tambah pulak sinki untuk membasuh pinggan yang direka di kampung tak ikut piawaian ketinggian. Terbongkok-bongkok aku membasuh mangkuk, gelas, cawan, dulang, talam, piring, sudu, garfu, chopstik bla bla bla. Tuh yang aku tak larat betul nak tengok cerita ’Akulah Perempuan Itu’ malam tuh. Isk, rugi pulak tak tau ending cerita tuh. Takpe, nanti aku tanya Encik Google yang Hensem.


Merujuk topik yang telah ditukar tadi, makcik aku yang bernama Azizah telah selamat diijabkabulkan 10 Oktober lalu. Makcik aku nih memang best. Anak bongsu nenek belah mak aku. Kira dah takde orang lain la nak dikahwinkan lepas dia nih. Hahaha Masa aku duduk umah nenek form 2 dulu, dia selalu gorengkan nugget, selalu jaga mak aku, jahitkan baju kurung sekolah dan baju raya untuk kitorang, siap bagi free lagi, hantar aku pergi sekolah masa aku dekat umah nenek, hantar aku pergi darjah khas, hantar aku pergi ambik result PMR, kira dia nih very the best la!

Masa hari makcik aku kahwin tuh, akak aku jadi Official Photographer untuk makcik aku dan juga sorang lagi kawannya, Ona. Penat cari gaya untuk pengantin posing, siap pegang majalah Pengantin untuk cari gaya yang seswai untuk ditiru. Semua gambar nih ambik dari Kuizikel.Com, klik saya.

tema hari tuh OREN. Ai Laikkkkkk!




Adik beradik belah mak aku, 13 orang semuanya, yang comel tersekat kat tengah-tengah tuh nenek aku.


Nih gambar dari kamera digital aku. Eh, sejak bila pulak jadik hak milik ’AKU’? ahahhaah Memang tak boleh lawan kamera DSLR Nikon tuh. Takpe takpe. Hahaha

Jadi, harap-harapnya, makcik aku dan pakcik baru aku, kekal bahagia sampai hujung usia. Amin.

Mi Maggie aku pun sudah menggelodak, aroma sup bunjut sudah menusuk-nusuk hidung, tangan pun dah ngantuk, mata pun dah nak tidur. Esok petang ada presentation proposal untuk thesis, slide pun tak prepare lagi. Minggu depan dah start study week, minggu depan gak la nak konvo, aissshhh, harap-harap aku makin rajin la eh. Ahahahah

The end of “Oh Azizah, Dialah Perempuan Itu”.

Ps:// Selamat Berjaya buat kau orang semua!

1 comment:

kuizikel said...

pulanggggggggkan digicam olympus aku..hehehehehe... adik gi knduri anto pengantin, pakai pink gitu katanyer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...