Sunday, May 16, 2010

Tun Abdul Ghaffar~

Tak pernah kot aku bagi title sempena nama orang.

Rasanya, nama Tun Abdul Ghaffar nih takde kaitan pun dengan entry aku. Saja nak bagi nampak aku nih antara orang yang suka dengan sejarah. muahahha

Dah lama tak menceceh, tak menyimpang dalam blog dan dah lama jugak tak menjawab tag. Ok, kalau korang perasan, initial name Tun Abdul Ghaffar adalah TAG yang aku maksudkan kat sinih. Tak perasan pun tak pe, aku tak salahkan korang. Kan aku dah kata, aku orang sejarah dan suka sangat menceceh bila menaip. ahhaha

Ada dua tag sebenarnya, tapi aku buat tag dari Faiz nih dulu. Ni kempen 1 bulan 1 adab.



Biar aku singkatkan cerita. Kalau aku berjalan-jalan di seswatuh tempat, lepas tuh terjumpa pulak orang yang aku kenal, ada 2 situasi yang akan berlaku:

1) Tegur orang tuh: Bila aku tegur dia, bermakna, dia itu adalah di antara golongan orang yang baik budi pekerti, tak sombong, peramah, memang aku kenal. Tak kira la pakcik yang duduk kat kampung aku ke, kawan sekolah lama ke, kawan ayah aku ke, kalau aku kenal diorang dengan baik, Insya-Allah aku akan tegur.

2) Buat macam tak kenal je: Situasi yang nih akan aku lakukan dengan tanpa fikir panjang, bila si dia adalah seorang yang sombong, senior sekolah yang berlagak, yang pernah tak sebulu dengan aku, aku memang tak gemar la nak tegur.

Setakat nih, orang yang aku buat tak kenal je kalau terserempak adalah senior sekolah teknik dulu. Belum cukup baik nak tegur-tegur-macam-baik walhal masa sekolah dulu dok kutuk-kutuk tahap dewa. muahahha Jadi, pendek kata, bertegur sapa lah tanpa memilih bulu. Jangan tiru macam saya.

Anak angkat Tun Abdul Ghaffar yang bertuah seterusnya adalah:

Miera Momo Chan
Farahana Ibu Arissa
Khairiah

ps://mana pergi emaruko, aaliaa, amatine, fazyla, dat, iqa, mai, ana, korang nih busy kerja eh? ke lupa password belog korang? ahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...