Friday, July 17, 2009

~Jom Tutup!

Sebelum aku membebel, kuizikel paksa aku letak nih kat sinih... so, korang kena pergi dan beli, ok??? ahahahha


*************************************************************************************


Sekarang ini, boleh dikatakan hampir separuh masa aku habiskan duduk depan tv, dan separuh lagi untuk tidur. ahahha Abah pun dah bising sebab anak dia nih asek tidur. Sekali sekala bah, bukan selalu pun…ehhehe

Duduk di rumah selama beberapa hari ini, membuatkan aku terbawa-bawa dengan cerita-cerita yang ditayangkan di televisyen. Pentas anak wayang la, ulangan konsert akademi fantasia, Leverage (best citer nih), House, CSI, Numb3rs, Roda Impian, Tom Tom Bak, Ulangan Macam Macam Aznil, Mentor, Kelab Pop, Konsert JomHeboh, bla bla bla…

Kalau TV3 ada JomHeboh, aku pun nak ada. JomTutup! Ahahaha nih gara-gara, panggilan telefon dari momochan, yang meminta gambar2 masa ‘majlis penutup & graduasi infosys-campus-connect 09’. Ok, ‘JomTengok’ gambar! ~(^_^)V



Inilah tempat kami berteduh sepanjang program nih. Siap bergambar dekat sofa ruang tamu, dan aku rasa macam ambik gambar hari raya pulak waktu tuh.


JomBalik! Berbaju kebaya hijau muda: Momo chan. Berbaju kurung ungu: Kak Intan dan kak Anim. Berselendang hitam merah: Liya. Yang mengangkat beg: Fiza. Berbaju kebaya kelabu: Chuna si-gadis-garnier-yang-terpilih-tapi-tak-dapat-pergi. Yang tunjuk gaya ’Peace’: ehehe unknown. Sorry sangat, lupa nama!


Gambar nih masa semua orang tengah berkumpul dekat lobby, tunggu bas untuk ke tempat majlis penutup, Hotel Equatorial. Nampak tak dalam gambar, dua orang Chinese yang pakai baju putih tengah duduk? Tak nampak? Sila ctrl+click ye…Tak nampak jugak? Dah dekat la maknanya tuh…ahahaha


Nih dah sampai dekat tempat yang dituju. Sila fokus ke arah ‘anak panah’ dalam gambar nih. Bukan anak panah isu di sini, tapi, “INSOSYS”. Tengok sekali memang tak perasan, tengok dua kali, typing-error daaa…(ingat kilang buat SOS ke?)

Nampak tak baju t-shirt hitam yang digayakan oleh cikgu Fifi???

Sebelum nih, sesiapa yang fail module-test (RM50), datang lambat (RM10 x berapa kali dtg lambat), conteng buku (RM50)…segala duit tuh digunakan untuk t-shirt 100 peserta (yg digayakan dalam gambar), hadiah untuk 3 pelajar terbaik (siap ada dvd player), hadiah untuk group terbaik (hamper)…Setakat yang aku tahu, penyumbang terbanyak adalah Juara 14 kali datang lambat, (RM140) . Banyak kan? Takpe, orang dermawan, tak lokek menyumbang…ahahah


Ini adalah ahli-ahli grupku yang sedang menggayakan duit-syiling-emas-berisi-coklat.
Dalam gambar: Fun, Hassan, J-Are, Coco, Kheng Leng, Vienna, Nurel, Suhaimi. Tiada dalam gambar dan majlis: Kak Olyn.


Menu pada hari tuh, Chinese set. Sedap, tapi memang tak dapat sumbat semua tuh masuk perut. hahaha


Lepas sesi pemberian sijil, masing-masing sibuk snap sana sinih. Nampak tak anak panah penunjuk dekat dalam gambar? Isu disini bukan juga anak panah, tapi orang yang ditunjukkan oleh si anak panah. Terima kasih yang tak terhingga untuk orang-yg-ditunjukkan-oleh-si-anak-panah, jasa orang-yg-ditunjukkan-oleh-si-anak-panah, (setia mengajar, menolong, bagi kata-kata pedas masa project evaluation, turut sama bersengkang mata sampai ke malam) dari awal program nih sampai la akhir. Thanks a lot, Mr. Chang!


Nih antara gambar2 terakhir yang sempat di snap sebelum masing-masing naik bas dan meninggalkan hotel nih. Miera@Momo Chan, Chuna, Liya_Impianista, Kak Zuli, Kak Intan, Cikgu Fifi, Azuan dan semua yang tak larat aku nak taip nama korang semua, sentiasa keep in touch, okey?

Hapdet punya: aku tiba-tiba sebak sebelum naik bas ke Melaka Sentral. Ahahaha tak tau berapa millimeter tumpah...sila jangan gelak, hahaha

8 comments:

Her Jaded Playlist said...

Ye yan..saya pun suka leverage..tp ade 13 eps je season 1. Sgt suka dgn parker. Kau bleh ah jd hardison tu. Haha. - Tyson ;p -

cekkeya said...

ehehehe izzy ke nih??? o, menggatal sungguh...

ps: dah de blog eh??? waaa... ske ske

miera momo chan said...

hahaha..wahai azyan aku pon xpasan yg insosys..da mcm jenama sos plak...sengal tol..yg xleh blah ayat ko "Takpe, orang dermawan, tak lokek menyumbang" hahaha..mulia tol hati die..hihi..ko pon jangan rindu aku sangat...aku xde nk lap air mata ko yag 2,3 milimeter 2..hehe...sayang ko!!!!!

cekkeya said...

ahahha

~momo_chan (akhirnya 'sok sek' jugak kat blog aku)
nak kata typing error, 's' dgn 'f' tak la jiran sebelah menyebelah dekat keyboard tuh, ahhaha

takpe, memang dermawan dan mulia..ahhaha

ko la jangan rindu aku sangat...

Ibnurashidi said...

Assalamualaikum,

Semoga tuan rumah sihat-sihat selalu dan dipermudahkan urusan oleh ALLAH SWT.

Salam ziarah dan ukhwahfillah. Kalau kelapangan jemput ke blog saya, baca dan bertukar pandangan.. boleh juga bertukar link Insya'Allah.

KLIK Kembara Sufi Mencari Aspirasi

Her Jaded Playlist said...

Ye..and nampknye kau pun dh ltak link. Awat ltak name??!! Br igt nk jd mysterious. Haha. by the way yan, Tyson dgn bandmate dia dtg malaysia bulan dpan. Bley ah kau jumpa dia (if aku dpt jumpa dia dulu la) haha

cekkeya said...

@ibnurashidi
insya-Allah...

@Her.Jaded.Playlist (uhhh, pnjg nih)
eheheh nt aku jumpa dia dulu, ahahha nt aku remove nama tuh ye...ahahha misteri??? tak la misteri sgt..sapa lagi yg pendengar-setia-mp3 dlm kelas??? ahahha

LuVidA^^ said...

mak aih meriahnye gmba2 yan...
huhukk~!!
anak wayg pon tgk ke??
da abes lum ek?
sape menang??
huuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...