Tuesday, April 14, 2009

Album Kompilasi ~

Oh, album kompilasiku!

ini bukan album lagu lagu...(ingat aku artis ke???)

ini juga bukan album lagu dalam bentuk kaset...

juga bukan album lagu dalam bentuk CD...

harus diingat, bukan jua CD original mahupun cetak rompak...

bukan jua VCD mahupun piring hitam...

ini adalah ALBUM GAMBAR.

~

oleh itu, mari tengok gambar ;)

sila tekan ctrl+klik untuk paparan gambar yang lebih besar ~


Ini gambar yang diambil ketika dilanda kebosanan waktu modul. Tatkala orang lain cuti, aku, mai dan yang lain (yg tertinggal modul sem lepas) terpaksa mengqada'kan modul dan hadir selama dua hari. Tanpa disangka jua, fasilitator yang ketika itu lecturer FSPU, seorang perempuan yang agak muda menegurku ketika aku meminta senarai kehadiran daripadanya.

lecturer: hmm, awak ada kakak tak?
aku: (pelik plak tibe2 dia tanya aku ada kakak) ada...(sambil angguk2)
lecturer: jojort kan??? fauzana?
aku: angguk2 kepala lagi...kali nih lebih laju. (lecturer nih ada aura apa eh?)
lecturer: tu la..saya tengok awak, tiba2 teringat dia, bila awak ketawa, sama. bila saya tengok senarai kehadiran nih, nama ayah dah sama. jojort tuh schoolmate saya. Sains Muar dulu...bla bla bla...

Betapa keciknya dunia, dan sememangnya kebarangkalian untuk jumpa "adik kawan kita" di mana mana adalah sangat tipis. Tetapi, lecturer nih sangat yakin. Betapa betulnya, bahawa aku adalah adik beradik kuizikel, kerana muka yang boleh di cam, sampai lecturer tuh boleh agak aku adalah adik kepada kakakku. ahahha ada paham??? tak paham sudah...





Dua keping gambar ini diambil ketika kami(ema, ana, yan, iqa, nad, cWan, mai, azuan, g-jie) makan di Restoran Ummi, (betul ke aku eja?) bertempat di Pusat Komersial, Seksyen 7. Bukan restoran itu mengupah aku untuk mempromosikan kedai mereka, tapi, memang betul bahawasanya, aku hanya dikenakan bayaran RM1.00 untuk sepinggan nasi + beberapa ketul hati dan pedal. Jadi, sila2 la ke kedai ini ya.




Gambar ini pula ketika aku, naimah, dan ana ke jalan TAR. sangat penat rasanya hari tuh, kaki dah rasa macam tak jejak tanah dah...nyut nyut bunyi dia. ahaks


Ini gambar ketika aku, dat, yah dan fazyla makan di Nurul Izzah, Seksyen 7. Bukan tujuan promosi, tapi, kami suka makan sup di situ.

Satu set nasi+aneka pilihan sup utara,(sup ayam, sup campur, sup daging, sup perut)+segelas air sirap+sepotong tembikai.

Berharga RM5.50. Berbaloi kan? (nape tiba2 aku rasa macam dalam rancangan "Jalan Jalan Cari Makan"? ehehe)



Pelik tak napa ada gambar kuizikel di situ???Gambar ini baru di ambil sekitar minggu lepas. Kuizikel merangkap kakakku telah hadir dan menginap di Teratai 2, kerana ada urusan yang tidak diketahui di Politeknik Shah Alam...kuizikel juga telah menolong aku dan ema menyiapkan interface dan memberi nasihat2 untuk projek XML Programming..hahaah cayalah! tq tq tq ~ Tak tidur malam hari tuh..ekekkekeke



Ini pula gambar terbaru dalam kameraku. Akibat Dat yang teringin sangat untuk melakukan senaman, kami berdua berbasikal di Bukit Cerakah, (sebenarnya, aku yang teringin untuk ke rumah 4 Musim pada Musim Bunga). Masa mula2 kayuh basikal tuh, tak tau la apa nak kata. Berat gila rasanya, sebab mendaki bukit. Sampai ada satu part tuh, aku siap turun dari beskal dan sorong je. ahahaha. jangan gelakkan aku. cuba korang kayuh sendiri. Tapi, masa balik tuh, laju je beskal tuh, sebab turun dari bukit la kengkononnya.





Nih plak gambar dekat dalam rumah 4 Musim.



Nih kat taman haiwan, kat sawah padi pun ada, lepas tuh kitorang balik, sebab panas sgt. Yg penting, "Kayuhla Beskal utk Senaman yang Sehat" yeayh! hahahha

Habis sudah gambar2 yang aku "compile" kan..(ingat program je boleh compile?) ahaks

ps:tgh bertungkus lumus ngn thesis yang baru satu ayat. ahahaha. Gud Lux jugak tuk rakan2 seperjuanganku. Yang lain, doakan kami lulus dengan cemerlang ye...?...amin.

7 comments:

kuizikel said...

" Bukan tujuan promosi, tapi, kami suka makan sup di situ. " - walhal hari2 dapat sup free bila datang.. hahaha

oh teknik mengambil gambar semakin hebat walaupun memakai kamera olympus 6.0 mp di bukit cerakah... ke kamera aku tu yg best? :D

eh kem slm kat lecturer ko tu yerk... jelas aku glemer dulu di skolah.. hahaha

gambo emaruko pakai topi seramik tu aku tak transfer lagi la plak.. hehe

NedLi Natalisz said...

hahah.. dunia nie mmg kecil... sgt kecil.

luvida said...

nape ade kelas 1 rajin?
huhu..masuk dajah 1 balik ke??

Darnia Aqilah said...

hahaha..bile nk g kayuh basikal lg..kui3..mmg best masa g bukit cerakah tu..sygnya hanya berdua..klu rmai msti lg best..

emaruko said...

okay2...nanti kita g kayuh ramai2 k...

ファルハ said...

wah yan..cmne dia leh cm..nk kate sme sgt xjugak..

cekkeya said...

kui: kamera olympus ko???muahahah klu dpt nikon d40 ko lagi cantik kot...hahha sup tuh dia tak bg free ye, kena byr kat kaunter, rm5.50 seSET..

ned: kecik kan???

luvida: 1 rajin???? tuh leh jadi kelas utk darjah satu, dengan tingkatan satu..ahahah mcm2,sesi LDK kena berlakonla pe la...idea plak ntah pape je semua org...

darnia: hahaha tuhla, diorg semua saja je tak mo ikut kan?

emaruko: ahhhh, sudahhhhhhh...hahahha

farha: ala pa'ah, muka mmg tak sama sgt, tp kalau sekali imbas, mesti ada yg sama sket, tang ketawa ke, tang iras iras ke...bak kata org, sekilas ikan di air, dah tau jantan betinanya..ekekekke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...