Thursday, September 18, 2008

Unknown~~~

Beberapa minggu yg lepas, setelah motor dihantar ke hospital@workshop...aku diberitahu oleh si nurse@pomen yg bekerja di situ, motor itu cuma perlu ditukar plug???(betulke aku eja) dan cajnye tak mahal, rm11 je..., tp setelah sehari dua aku tidak mengambil motor itu di workshop, si pomen nih tepon la balik...dia kata ~lebih kurang camnihla....


"Amoi a...itu u punye motor, yg ituhali u kasi hantar...saya ingatkan plug yg rosak, tp td saya cuba stat balik, tak boleh wooo....so, saya dah tengok2, regulator dia terbakar la....so, kene tukar itu regulator...."

"Apa????inkubator????"

"Regulator..."

"OOoo...walaupun aku tak tau apekebenda regulator itu...so, kalau tukar itu benda....bpe eh agak2?ayat baik je aku tnye harga caj dia"

"Saya sudah kira itu semua sekali, RM seratut dua puluh lima"....
diulangi...RM125...terkedu jap aku...haha

"Okayla, u tukar sajala...nt esok saya datang angkat itu motor" (ayat aku pasrah je)hahhaha

dan lepas itu, keesokan harinye, aku dengan ditemani Yah,pelbagai halangan telah melanda (hujan+takleh nak kuar duit kat ATM), telah ke workshop uncle-yg-hensem nih...dia siap tunjuk aku camne dia pasang regulator tuh...(sekejap gile dia pasang) siap bagi guarantee sebulan...kalau rosak, dtg cari dia balik...entahla labu....macam2 hal...

tapi, syukurla...settle dah...nih dia bentuk regulator tuh....punca yg menyebabkan motor tak dapat di start dan charging....

aku bayangkan benda nih besar gedabak, rupenye comey2 je....tak sepadan langsung dengan harga dia...hahaha

banyak lagi perkara2 yg berlaku, antaranya AKPM-Anugerah Kualiti Perdana Menteri, yg menyebabkan aku, Yah dan Ema bertungkus lumus kemas bilik, takut org akpm nak dtg check bilik,(hipokrit gle) tapi, rupa2nye tiada...so, kemas la sket bilik kitorang untuk hari tuh...hahaha

dan lagi satu yg menariknye, g berbuka di rumah kak Ana di Putrajaya....dan dia bawakan aku banyak sangat bekalan ke hostel...keropok+ikan pekasam+air jus tembikai+gula2 sarawak+kuih ala2 kuih kapit+mangga muda+sos cicah Mak BEE...hehe terliur lak aku citer bende nih....hahaha

aku de beli kad raya...tp sampai skang tak tulis2 lagi...dah ada dah calon2 bertuah yg bakal dapat kad raya aku...tp malangnye, aku takut tak tercapai je impian aku nak pos kad raya tahun nih, takut2 posmen dah cuti laks...hehehe

keje fyp lak, makin bertambah2 dan hari nih je, aku baru lepas present aku punye research flow, dan kena lak buat MJ-Major Corrections...ahahaha paling teruk la tuh, sebab de MN-Minor corrections and OK-accepted...takpela...aku pasrah je...

harap2 cuti raya nt, dapatla aku beraya ngn aman tanpa gangguan2 keje2 yg melambak...banyaknye keje aku yg tertangguh, sampai aku tak tau nak stat wat yg mana dulu...huhuhu berusahalaaahhhhhh!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...