Tuesday, December 30, 2008

Genting; Kota Keriangan+Kesejukan~~~

Genting; Kota Keriangan+Kesejukan

Untuk pengetahuan korang, aku memang tak pernah jejak kaki g genting. Satu, sebab aku takut. Haha. Gayat. Dua, sebab takde sapa nak ajak pergi…huhuhu sem2 sebelum nih, kengkawan sekelas ada la plan nak g Genting, tapi tunggu PTPTN masuk dulu kata diorang. Hehe.

So, sebelum naik sem nih, akak ipo aku ada msg. Dia tanya, adik2 aku cuti sampai bila?
ok tak kalau g Genting 28&29? Dan selepas tuh, bermulalah perjalanan kami ke Genting. Abang am, Kak Ainee, Husna si kecil panjang, Adik kak ipo aku; K. Nadia, Awa adik aku, Aida adik aku gak, dan aku…

28 Dis 2008

Sampai je kat lobby hotel, ambik giliran tuk check-in. Punyalah ramai teramat sangat orang kat situh. Giliran check in dalam 850 camtuh. Tapi, yang nombor giliran masa tuh baru 300++. Ada lagi 500++ orang yang nak check in sebelum giliran kitorang. Masak jugak nak tunggu. Makan dulu kat café hotel tuh, nak q beli makanan pun ramai gak org. Satu pinggan nasi ayam harga dia RM 14.70. muahahhaha. Darab la angka tuh ngan 7 tangki perut. Dahla sejuk, memang lapar+kena makan habis-habisan nasi ayam yang harga dia berlipat ganda dari biasa tuh. Lepas tuh, abg aku kata, letak beg dulu la pape hal. Pastuh g main bowling kat situh. Aku cam biasa la. Tangan tak bedung, longkang je tempat tuju bola tuh. Ahahaha. Adik aku Awa, boleh tahan jugak main bowling. Bakat terpendam yang baru nampak. Gaya pun boleh tahan. Ada harapan ganti Shalin Zulkifli. Hahaha. Husna pun join main sekali. Dia tolak bola sampai tergolek2 masuk longkang. Bolehla Husna...Janji jangan lawan auntie. Muahahahha.

From Kenangan Terindah~~~
menunggu sambil menikmati aroma "FREE SMELLS" kat femes ames...huhuhu

From Kenangan Terindah~~~


From Kenangan Terindah~~~


Lepas check-in, mandi2 apa semua. Ada dua bilik. Abang n akak ipo aku, Husna. Aku, adik2 aku, n K.Nadia. Bilik yg kcik tuh, abg n akk ipo aku duduk. Kalau hari biasa, bilik tuh satu malam harga dia lebih kurang 100++, tp sebab kitorang g nih hari yang sgt peak, so dia bagi ‘special offer’. Harga dia dua kali ganda. RM 249 kot camtuh. Huhuhu. Yang kitorang nih plak, besar sket bilik tuh. Yelah, yang duduk dlm tuh pun besar2 semuanya. Hahaha. Kalau hari biasa, RM200++, tapi, sebab ‘hari bukan biasa’, so harga dia pun berlipat gandanya, RM400 satu malam. Humang aih…Sebelum tuh, abang aku de pesan, nt akan ada org hantar extra bed sheet.


Tiba2 plak, ada org call (tepon bilik). Aku yg jawab, adala Chinese suara cam apek2 gituh. Dia tanya, berapa orang duduk dlm bilik tuh, aku kata la 4 org. Apek tuh plak boleh kata, satu bilik limit cuma 3 org je. “So, you have to pay extra five hundred.” Apek tuh cakap camtuh la lebih krg. Aku dah cuak. 500? Pastuh si apek nih siap nak ugut2, panggil guard la. Siap tanya ‘so, when you want to go out?’ bila aku cakap melayu, apek nih plak ngengada tak paham bahasa aku. “What language you’re talking? I cant understand” Aku plak bangangnya siap cakap sorry2…haha nt aku discuss ngn abg aku, tapi apek tuh plak tak bagi. Sebuk paksa soh kuar bilik. Pastuh dia tanya nama aku. Aku cakapla nama aku. Pastuh, dia kata lagi 5 minit dia nak tepon. Pastuh plak, apek tuh gelak dengan suara kuat gila. Muahahahahaha. Cheh, tak guna punya abang. Siap menyamar jadi apek plak tuh. Patut la lain macam je aku rasa. Terkena panggilan hangit oleh abang sendiri. Ahahhaa. Tuhla akibat bila selalu kenakan orang kat telefon. Boleh plak tak cam suara abg sendiri yg dia modify ala2 apek tuh. Pastuh aku n K.Nadia g beli fast food kat bawah. Kak ipo aku plak tanya dah baca doa akhir n awal tahun belum? Baru teringat Maal Hijrah. 1430H. Maal Hijrah kat Genting? Huhuhu. Doa cepat sket sampai kata kak ipo aku, sebab dah kat atas, cepat je doa naik ‘atas’sebab dekat sket. Hahaha Lepas je makan, aku pun tdo dengan cepatnye.

From Kenangan Terindah~~~


ps://nt aku sambung bhgn ke dua, di hari yg kedua di genting...hehe

3 comments:

Anonymous said...

tolon..tolon..sakit pewuttt giler...tahan gelak masa abg am call ko..hahaha..dia ckp siap geleng2 kepala mcm org bangla, boleh pulak jadi mcm apek.:))

cekkeya said...

hahaha...bangla? hahahah

ntah suami sape la tuhhh...ahaks

kuizikel said...

muakakakka...tere siot abg am blakon..tak sangka... anda tkena panggilan hangitttttttttttttttttt.. gelak guling2...

cpt smpai atas yer sbb tinggi2.. eheh..aminnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...